tisdag 14 augusti 2012

Skellefteå 20120819

Lopp 1) här ger jag mitt tips till box 1 Litas.
Tips:  Box 1 (spik) 
 
Lopp 2) Atlas DiNozzo är en mycket snabb hund, men han har inte varit på banan sedan Oktober 2011 så mitt tips måste gå till Crimdon Jou som har visat snabba tider i träning, men det ska bli intressant att se hur det fungerar för for Crimdon Limye från 6 box.
 
Tips:  4 , 6 , 1.
 
Lopp 3) Svårt lopp att tippa, normalt sett så borde Undercover vara en klar favorit men från box 5 blir det inte lätt för honom speciellt med snabbstartande Rudolf från Box 3 så blir det svårt för Undercover att ta starten, Beauty Clover och Crimdon Bokken kan få ett fritt lopp från insidan.
 
Tips: 5 , 3 , 2
 
Lopp 4) Tufft whippet lopp men jag väljer box 3 Xante att ta detta lopp före Koruna.
 
Tips:  3 , 2 , 1.
 
Lopp 5) Detta är ett mardrömslopp att tippa med så många högt klassade unghundar, men jag kommer att tippa på den mer rutinerade hunden Clover Horror, men han kommer att bli pushad hela vägen av de två unghundarna som kommer på utsidan Crimdon Stapler en mycket stark och snabb unghund som vann sin debut på en snabb tid och Daring O´Diamond som kommer från box 6 sprang ett fantastiskt lopp här i Skellefteå sist. Crimdon Medusa har haft jobbiga veckor med SM veckan och EM veckan och detta kan vara lite för tidigt för henne.
 
Tips: 2 , 5 , 6.
 
Lopp 6) Dagens Största lopp och starkaste spik No More Legend, jag kan inte se att någonting kan slå denna kille, en klass hund i detta fält och det skulle till en stor skräll om han inte vinner detta, det handlar om vem som kommer på andra plats.
 
Tip Dagens Spik Box 5 No More Legend.